WORLDWIDE DISTRIBUTOR OF OFFICE PRODUCTS
fleche_cote_droit

Werken bij Lyreco Benelux

NL - FR
vacature

Senior Product Manager – Category Management Hygiene

Functie
Marketing
Regio
Berchem
Land
Vlag - België België
Werken bij Lyreco

Lyreco, opgericht in Frankrijk in 1926, is vandaag actief in 42 landen op 4 continenten. Dit maakt van Lyreco één van de belangrijkste wereldwijde spelers voor de distributie van kantoor- en werkplekoplossingen. Sinds de overname van verschillende lokale bedrijven is Lyreco de absolute marktleider in de Benelux. Met meer dan 700 medewerkers realiseerden we in 2017 een omzet van 213 miljoen Euro. Strategische beslissingen nemen rond wat Lyreco kan betekenen voor de klant en hoe wij nog beter kunnen inspelen op de noden van de klant staan centraal in ons denken en doen. Zo kunnen wij een sterke speler op de markt blijven en tegemoet komen aan alle noden van de klant op het gebied van kantoor- en werkplekoplossingen.  

Binnen de afdeling Marketing zijn we op zoek naar een Product Expert Hygiene. Als Product Expert Hygiëne is het jouw missie om de productcategorie Hygiëne verder uit te bouwen binnen de Benelux markt.

Lyreco bezorgt klanten uit België, Nederland en Luxemburg steeds de juiste werkplekproducten en -oplossingen. Hierdoor hecht Lyreco veel belang aan een marktconforme strategie op landenniveau. De categorie Hygiene sluit perfect aan bij dit “one-stop-shop” verhaal waardoor Lyreco de klant perfect kan bedienen op basis van zijn noden en wensen.

Lijkt deze uitdaging echt iets voor jou? Aarzel dan niet en solliciteer nu, we zien je kandidatuur graag tegemoet.

Hoe ziet je dag eruit?

Als Senior Product Manager Hygiëne ben je volledig verantwoordelijk voor het uitbouwen van de lokale Hygiene strategie. Je werkt nauw samen met internationale collega’s uit verschillende landen. Je bewaakt het rendement en versterkt/bouwt strategische relaties met bestaande & nieuwe partners waar nodig. Je bent verantwoordelijk voor het beheer van de product portfolio, het inkoopbeleid en de interne & externe marketing tools die nodig zijn om deze categorie in de B2B markt te versterken. Je rapporteert rechtstreek aan de Benelux Category Manager Life@work (Hygiëne, Catering & meubilair).

Jouw voornaamste taken bestaan onder andere uit:

  • Uitwerken van de Be/Ne/Lux strategie voor Hygiene.  Op basis van de huidige propositie en specifiek landgebonden marktsituatie en -evolutie, een visie ontwikkelen op korte en lange termijn (quick wins, 1 jaar visie, 5 jaar visie) met als doel onze sterke ambities in deze categorie waar te maken;
  • De Hygiene strategie laten aansluiten op ons commerieel go-to-market model;
  • De Hygiene strategie vertalen naar operationele & tactische marketing acties.  Deze marketing acties succesvol uitwerken & uitzetten via de verschillende kanalen naar de B2B klant toe;
  • Grondige analyses van het rendement van de categorie & structurele verbeter voorstellen formuleren en implementeren/opvolgen om de resulaten binnen de categorie te drijven in lijn met de ambities;
  • Inkoopbeleid (incl aankooponderhandelingen) & hygiene partnerships beheren & uitbouwen;
  • Trainen van onze commerciele mensen;
  • Beheren & optimaliseren van de huidige productportfolio;
  • Presentaties geven aan interne en externe stakeholders;
  • Actieve samenwerking met collega’s op internationaal vlak.
Wie zoeken wij?
  • Je hebt een master diploma, bij voorkeur in een economische en/of marketing richting;        
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante expert ervaring in de Hygiene industry (Hygiene producent of specialist distributeur);
  • Je kent de Benelux Hygiene markt & zijn opportuniteiten/uitdagingen;
  • Je bent een degelijke onderhandelaar die graag analytisch en gestructureerd te werk gaat;
  • Je hebt een degelijke kennis van project management;
  • Je hebt een goede kennis van Nederlands, Frans en Engels;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de verschillende MS Office pakketten.

Je bent van nature:

  • gepassioneerd door de hygiëne wereld en je krijgt energie van het ontwikkelen van een strategie voor deze categorie welke je daarna zelf gaat implementeren, stap voor stap;
  • een kei in strategisch denkwerk maar je houdt er ook van om dit operationeel uit te voeren & te beheren.
  • een doorzetter die niet opgeeft tot het vereiste resultaat bereikt is;
  • analytisch en resultaatgericht;
  • een echte teamplayer die graag samenwerkt met diverse interne en externe stakeholders over de departementen heen;
  • efficiënt in jouw werk en je neemt de nodige verantwoordelijkheid om de zaken degelijk en professioneel aan te pakken;
  • flexibel en hebt er niets op tegen om af en toe naar het buitenland te reizen.
Wat bieden wij?
  • Een voltijdse en afwisselende job in een aangename omgeving;
  • Een goed georganiseerd en gestructureerd internationaal bedrijf met de ambitie volgende stappen te zetten in de wereld van Hygiene;
  • Toffe informele werksfeer en een jong gedreven team;
  • Gevarieerd takenpakket in samenwerking met een waaier aan interne en externe stakeholders;
  • Een marktconforme verloning met tal van extralegale voordelen en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.